Marketing internetowy lub marketing online jest formą marketingu i reklamy, która wykorzystuje internet do dostarczania promocyjnych wiadomości marketingowych do klientów. Internet jest najczęściej wykorzystywanym medium marketingowym w obecnych czasach. Powoli staje się elementem marketingu klasycznego.
Co obejmuje marketing internetowy?
Techniki marketingu internetowego obejmują organiczną optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO) i marketing w wyszukiwarkach (SEM), banery reklamowe i sieciową reklamę kontekstową. Internet zrewolucjonizował przemysł marketingowy, tworząc globalny zasięg dla biznesu.
Marketing internetowy obejmuje też tworzenie treści (artykułów), e-mail marketing, marketing w mediach społecznościowych, influencer marketing, marketing wirusowy, marketing e-commerce, reklamę display i e-booki. a także pozycjonowanie, w tym pozycjonowanie lokalne. Jeżeli chcesz dowiedzieć się dokładniej, na czym to polega, sprawdź pozycjonowanie Warszawa. Marketing internetowy pozwala firmom zaspokajać rynek bez tradycyjnych kosztów reklamy lub marketingu. Niektóre z technik są w pełni darmowe i wymagają jedynie czasu.
Marketing internetowy często wiąże się z wykorzystaniem stron internetowych mediów społecznościowych, takich jak Facebook, YouTube, LinkedIn, Twitter, Instagram i Pinterest. Różni się od public relations tym, że ten ostatni jest bardziej skoncentrowany na zdobytych mediach (tj. zasięg, który nie jest opłacany), podczas gdy ten pierwszy jest bardziej skoncentrowany na płatnych mediach lub mediach, które są opłacane przez reklamodawców.
Marketing internetowy może kierować się na rynki niszowe, chociaż większość marketerów proponuje wykorzystywać narzędzia i techniki, które są odpowiednie dla szerszych rynków docelowych. Marketing internetowy jest używany w połączeniu z tradycyjnym marketingu, tak aby nie polegać wyłącznie na tym ostatnim. Jest również wykorzystywany przez inne podmioty, takie jak rządy, organizacje charytatywne i instytucje edukacyjne.
Jak rozpocząć lub poprawić działania w marketingu internetowym? Warto zacząć od konsultacji
Konsultacja marketingowa to spotkanie lub rozmowa telefoniczna pomiędzy właścicielem firmy a ekspertem w dziedzinie marketingu. Może być oferowana jako jednorazowa sesja lub seria spotkań. Celem konsultacji marketingowych jest pomoc właścicielowi firmy w zidentyfikowaniu i zrozumieniu kluczowych celów marketingowych jego firmy. Konsultant marketingowy pomaga właścicielowi firmy opracować i wyrazić te cele.
Specjalista zaproponuje szereg działań marketingowych i promocyjnych, które właściciel firmy będzie mógł wdrożyć. Może dokonać przeglądu bieżących strategii i taktyk marketingowych lub współpracować z właścicielem firmy w celu opracowania nowych strategii. Może dokonać przeglądu wykorzystania mediów, w tym reklamy internetowej, wysyłek mailingu, opublikowanych treści itp.
Konsultant marketingowy może zaangażować usługi ekspertów, takich jak projektanci graficzni, copywriterzy, specjaliści SEO i specjaliści public relations, aby pomóc w osiągnięciu celów.
Na koniec konsultant zaproponuje szereg działań marketingowych – na przykład artykuły do newslettera, plan marketingowy w mediach społecznościowych, kampanię reklamową w internecie lub kampanię reklamową w prasie – które właściciel firmy może wdrożyć.
Informacje dodatkowe znajdziesz także na blogu, który prowadzi Michał Lembicz – sprawdź więcej informacji.